בהמשך לחשיפת 'קול חי': 'הפלס' מצטרף ותוקף את הח"כים החרדים

    דוד לזר 6 Comment on בהמשך לחשיפת 'קול חי': 'הפלס' מצטרף ותוקף את הח"כים החרדים
    15:47
    05.05.24
    קובי פינקלר ושלמה ריזל No Comments on למעלה מעשרה נפגעים במטח לעבר כרם שלום

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    אמש (רביעי) חשף אתר 'קול חי' כי בכירים חרדים מהנהלות רשות החינוך מנהלים מגעים עם המחוז החרדי במשרד החינוך, וזאת למרות מחאת מנהלי הת"תים החרדיים נגד המחוז והחלטתם של המנהלים להמנע מכל שיתוף פעולה עם המחוז. דבר שמעיד לכאורה על בלבול בתגובה החרדית לפרשת המחוז החרדי במשרד החינוך.

    פרסום ראשון • 'איגוד מנהלי הת"תים' במתקפה נגד משרד החינוך: עצרת חירום וזעקה
    ראשוני • חרם? כך רשתות החינוך משתפות פעולה עם המחוז החרדי

    בהמשך לדברים שנחשפו, נפגשו אמש חברי הכנסת החרדים בכדי להציג חזית אחידה בפרשה שמעמידה אותם במבוכה ותחת מתקפה של מנהלי הת"ת שבחרו לקיים 'עצרת זעקה' ולא לסמוך רק על ידם של חברי הכנסת החרדים.

    מי שנהנה מכל הענין הוא עיתון 'הפלס' של 'בני תורה' שפרסם הבוקר את מחאתם של מנהלי הת"תים, אך לא שכח לתקוף את חברי הכנסת החרדים.

    הפלס

    בעיתון נכתב כי "אחד ממנהלי המוסדות סיפר בפני סופר 'הפלס', כי כמה מהמנהלים הביעו תמיהה מדוע יש לצורך לנהל מאבק ציבורי באמצעות כינוסי זעקה ומחאה, בעוד משרד החינוך עושה כל מעשיו המחפירים כשהוא פועל באופן רשמי מכוחה של הממשלה התלויה בכל רגע בקולות הנציגות החרדית. "אנחנו מתכנסים שוב ושוב ושומעים החלטות נחושות והצהרות מחאה קשות, כאילו מדובר בציבור אופוזיציוני שאינו מיוצג בקואליציה הממשלתית ובמערכות השלטון. ואיננו מבינים: לשם מה נשלחו נציגים חרדיים לשורות הקואליציה, כשהם שותפים בכירים בממשלה ובעמדות כח פרלמנטריות השולטות על תקציבי המדינה – כולל השפעה ספציפית בענייני החינוך, כמו סגנות שר החינוך וראשות ועדת החינוך של הכנסת, ועוד".

    עוד כתב 'הפלס': "איך יתכן שכאשר נעשות פעולות זדוניות הפוגעות בנושא החינוך שהוא בציפור נפשנו ובעקרונות המקודשים לנו, אנו מרגישים חסרי אונים ואין לנו מה לעשות אלא להתכנס מזה חודשים ארוכים ולצעוק מבחוץ. הרי אופי פעילות מסוג זה – 'אסיפות', 'כינוסי חירום', 'זעקות', 'מחאות' – מתאים רק למי שאינו מיוצג בשלטון ועל כן נאלץ להיאבק מבחוץ בתקווה שקולו יישמע ויהדהד במוסדות השלטוניים".

    "אנו מקשיבים להחלטות הנחושות, ושואלים את עצמנו: אם מדובר בשלטון הנשען על קולות הנציגות החרדית, אשר כה מפארת ומהללת ללא הרף את הישיגיה בממשלה זו, אז כלפי מי מוחים כאן? נגד מי מוחים בדיוק? למה אנו צריכים להתכנס ולהכריז ברמה 'עתיד ילדינו בסכנה', 'רוצים שניכנע ונכרע לבעל'  וכו' וכו' – וכי הנציגים החרדיים שמכוחם פועל השלטון ומשרד החינוך, אינם מודעים לכך או שאינם מסוגלים לדרוש מראשי השלטון את הדרישה האלמנטרית שלא לפגוע בעקרונותינו הקיומיים?", תקף העיתון את הנציגים החרדים.

    מנגד, מנהלי ת"תים הדגישו לאתר 'קול חי' כי "מאבקם מכוון אך ורק נגד פקידי משרד החינוך והנהלת המשרד, ולא נגד חברי הכנסת החרדים חלילה".



    6 תגובות

    מיין תגובות
    1. 6

      יאללה, לתקוף!!!!! לא חשוב על מה!!!

    2. 5

      כמה טוב שיש להם מה לומר נגד הנציגות החרדית, הרי אחרת קוראי העיתון המסכנים לא היו יודעים בכלל שהיה כינוס ונעשים פעולות מחאה נגד המחוז החרדי.
      ואף על פי כן זה לא מנחם אותי, כי הם קוראים בכתבה רק את החלק השני, נו נעבעך, שיהיה להם לבריאות.

    3. 4

      בבחירות אני ורעייתי בחרנו ש"ס, אך אברך מאנשי הפלס הצליח לשכנע אותי שחוק הגיוס הוא סכנה חמורה להרס היהדות החרדית, בדור הבא יהיו עשרות אלפי חרדים בצבא, וחלק מהציבור החרדי יהיה למעשה דתי לאומי, לכן החלטתי שלא אצביע יותר ש"ס, אלא מה שהרב אוירבך יגיד, כי רק הוא שומר על הדור. ורעייתי גם תעשה כך.

    4. 3

      למגיב 3 – אז גם אתה וגם אשתך מסכנים! מה רצית להגיד בזה? שאתה לא יודע לשמוע שתי צדדים? שאתה תמים? אנחנו שמענו שאתה מסכן! ולא סתם גם הוספת את אשתך המסכנה לכל הסיפור המוזר והתמים שלך. לא נורא אתה עוד תתפכח בעז"ה.

    5. 2

      נו מה ניראה לכם אם ליצמן או גפני היו סגני שר החינוך מה היה?

      ברור איפה הבעיה "מהיר פורוש" שלא עושה כלום כלום כלום!!!!

      מהמורים החרדיים לא איפת לו!!

      משכורתם של עובדי הוראה חרדים חדשים בשפל חסר תקדים "מתחת למינימום בהרבה" וללא כל אפשרות לשפר את שכרם זאת לאחר שפירון ביטל את הדרגות התורניות ומבחני הרבנות.

      כעת יושב לו פורוש ומתרווח על הכיסא כאשר כל דור העתיד של עובדי ההוראה החרדים נתון על המוזניים!!!

      בושה שהליצן הזה עדיין מחזיק תפקיד כזה חשוב במשרד החינוך והוא אינו דואג לצורך של הבוחרים שלו?!

      חבל שהאיש הזה לא עושה כלום והכל זה רק גפני וליצמן!!

      חבל שהוא לא פורש וכשמו "מהיר פורש"

      הציבור החרדי יושב בשקט והפירוני הזה עושה ללפיד את העבודה!!!

    6. 1

      למגיב מס' 4 – לא תתפכח אלא תתפקח ולא תתפדח